Harmonie Vorden heeft het seizoen afgesloten met een zomerconcert op zondagmiddag.

Voor het zover was, hebben de muzikanten, zoals ieder jaar, eerst op zaterdag gespeeld tijdens het Medlerfeest.

Locatie voor het zomerconcert was ditmaal de parkeerplaats van Hotel Bakker. De muzikanten konden onder een aantal grote tenten spelen, die beschikbaar waren gesteld door De Herberg.

Het orkest olv dirigent Willem Kossink had een gevarieerd programma ingestudeerd. Geopend werd met de bekende concertmars Arsenal. Na het openingswoord door voorzitter Theo Groot Nuelend kon geluisterd worden naar Malaguena, Soul Bossanova en Mambo Greats.

Het opleidingsorkest speelde een vijftal nummers en daarna werd het programma vervolgd met Böhmische traum, een nummer dat menigeen kent van vakantie in Oostenrijk. Het zomerse programma werd vervolgd met nummers zoals Uptown funk, Copacabana, een selectie van nummers van K3 en The Beach Boys.

Afgesloten werd met Avicii, met melodieën van de bekende DJ Avicii.

Na afloop konden de bezoekers nog even ronddwalen op het terrein. Er stonden banners opgesteld met de vermelding van de sponsoren die de vereniging jaarlijks een warm hart toedragen en er was een stand waar diverse instrumenten geprobeerd konden worden en uitleg werd gegeven over de verschillende instrumenten en de opleidingsmogelijkheden via Harmonie Vorden.

De vereniging kan terugzien op een geslaagd seizoen met vele activiteiten.

Na de vakantie komt er weer diverse nieuw muziek op de lessenaar.

Het eerstvolgende concert staat gepland voor 15 december, Harmonie gaat zich voorbereiden op een kerstconcert.

Voor foto's van dit concert KLIK HIER