Harmonie Vorden Nieuws

Afgelopen zaterdag gaf Harmonie Vorden haar voorjaarsconcert in het Kulturhus.

In januari stond het nieuwjaarsconcert in het teken van de lichte muziek, nu had de concertcommissie gekozen voor het thema filmmuziek.

In de voorbereidingen was niets aan het toeval overgelaten. De zaal was aangekleed met filmposters en er was zelfs een heuse popcorn-stand aanwezig! Voor het toneel was een extra podium gebouwd waarop de ruim 60 muzikanten van het orkest een plaatsje vonden, terwijl de slagwerkers het toneel ter beschikking hadden. Naast het toneel waren twee schermen geplaatst waarop, synchroon met de muziek, filmbeelden werden vertoond die betrekking hadden op de gespeelde nummers.

VORDEN – Het boek ‘Muziekvereniging Concordia 143 jaar Vordense historie’ dat woensdagmiddag 6 maart in het Old Vorden Huus van oudheidkundige vereniging Oud Vorden werd gepresenteerd geeft een unieke inkijk in het reilen en zeilen van de Vordense dorpsgemeenschap gedurende de bijna anderhalve eeuw (1869 - 2012) dat muziekvereniging Concordia actief was. Wim Jansen (87) uit Zutphen ontving uit handen van Robert Ellenkamp het eerste exemplaar van het boek.

De Veilingcommissie van Kringloopwinkel De Werf heeft op zaterdag 6 januari een groot aantal verenigingen, organisaties en/of stichtingen uit Vorden, Vierakker en Wichmond blij gemaakt. Harmonie Vorden was één van de uitgekozen verenigingen. De harmonie blijft graag investeren in instrumenten en daardoor in de vereniging. Bestuursleden Leila Bunkers en Melanie Graffelman hebben de cheque in ontvangst genomen.

De ALV van Harmonie Vorden werd op dinsdag 27 februari 2024 gehouden in het Kulturhus. Tijdens de vergadering werd er teruggeblikt naar 2023. Het jaarverslag toonde heel wat activiteiten, het jaar 2023 kenmerkt zich dan ook door de vele activiteiten waarin het 10 jarig jubileum van Harmonie Vorden werd gevierd.

Zondag 14 januari 2024 begint Harmonie Vorden het nieuwe jaar en laat van zich horen in het Kulturhus Vorden.

Het nieuwjaarsconcert van Harmonie Vorden vond plaats op zondag 14 januari 2024. Fotograaf Rob Schmitz heeft weer foto's gemaakt en het geeft een mooi beeld van de zondagmiddag.

De foto's zijn hier te bewonderen!

Op zaterdagmiddag 18 november 2023 waren de weergoden Nederland niet goed gezind. Precies op het moment dat de goedheiligman in Vorden zou aankomen, zou het enorm gaan regenen en helaas was dat ook zo. Dat weerhield Harmonie Vorden er echter niet van om toch van zich te laten horen.

Harmonie Vorden is het 2024 goed begonnen! Nadat 2023 in stijl werd afgesloten met een muzikale bijdrage tijdens de kerstnachtdienst, werd een afvaardiging van het bestuur op 6 jan uitgenodigd bij kringloopwinkel de Werf. Elk jaar doneert de Werf aan verenigingen in de Vordense gemeenschap. Dit jaar was ook Harmonie weer één van de gelukkigen. De wens van de vereniging was om het slagwerk uit te breiden met o.a. een nieuwe pauk en een klokkenspel. Dat betekent een flinke investering. Mede dankzij de zeer gulle gift van de Werf en de bijdragen van een toenemend aantal Vordense bedrijfssponsoren wordt dit mogelijk gemaakt en daar is de vereniging dan ook zeer mee in haar nopjes.  Op zondag 14 januari gaf de vereniging een nieuwjaarsconcert o.l.v. dirigent Willem Kossink in het Kulturhus. Voorzitter Theo Groot Nuelend opende het concert en in zijn  openingswoord kon de voorzitter een bomvolle zaal verwelkomen. Astrid Sportel leidde het publiek door het programma als ladyspeaker.

Speciaal voor de gelegenheid opgericht, het houten kwartet. Engelien Heuvelink, Iet Annevelink, Ria Zweverink en Grada Gotink hebben op 14 november 2023  gespeeld bij Stepping Stones in Vorden, ook bekend als Villa Nuova.